Zamawiający:
Gmina
Działoszyce z siedzibą ul. Skalbmierska 5 28 – 440 Działoszyce
Adres:
ul.
Skalbmierska 5
28-440 Działoszyce Kontakt:
tel.
0413526010, fax. 0413526900
E-mail: gmina@dzialoszyce.pl
Strona www: www.dzialoszyce.eobip.pl
Data publikacji: 2009 – 02 - 11
Przedmiot
zamówienia:
Realizacja zamówienia o wartości
szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych
p.n.: „Przebudowa drogi gminnej Pierocice – Rosiejów nr
1508052 w km 0 + 500 do 1 + 110”
Gmina Działoszyce
28-440 Działoszyce, ul. Skalbmierska 5, tel. 0413526010, fax: 04135-26900,
OGŁASZA
przetarg nieograniczony na realizację zamówienia o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych zadania p.n.:
„Przebudowa drogi gminnej Pierocice – Rosiejów nr 1508052 w km 0 + 500 do 1 + 110”
Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 11.02.2009 r. pod numerem 25232-2009
1. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia www.dzialoszyce.eobip.pl
2. Określenie przedmiotu i zakresu zamówienia:
Wspólny słownik zamówień (CPV):
45233000-9 roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45111000-8 roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 roboty w zakresie usuwania gleby
45231000-5 roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
1) Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi gminnej Pierocice – Rosiejów nr 1508052 w km 0 + 500 do 1 + 110
2) Zakres rzeczowy zamówienia:
Stan istniejący:
Na odcinku będącym przedmiotem zamówienia istniejąca droga posiada nawierzchnię utwardzoną tłuczniem kamiennym o zmiennej grubości i szerokości. Teren inwestycji usytuowany jest w konfiguracji pagórkowatej. Stan techniczny nawierzchni uznać należy jako niezadowalający, stwierdzono szereg ubytków i nierówności nawierzchni co stwarza duże zagrożenia dla bezpieczeństwa użytkowników i płynności ruchu. Konstrukcja drogi narażona jest na szkodliwe działanie wód opadowych ponieważ nie posiada odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych.
Tworzące się lokalne zastoiska wód powodują bardzo szybkie niszczenie istniejącej nawierzchni zwłaszcza w okresie wiosny i jesieni. W kilku miejscach nawierzchnia jest pozapadana i przewężona. Zawyżone, trawiaste pobocza ograniczają spływ wód opadowych.
Stan projektowany.
Założono przebudowę i wzmocnienie istniejącej nawierzchni poprzez ułożenie warstwy tłucznia o łącznej grubości 24 cm. Dolna warstwa tłucznia frakcji 31,5 – 61,3 mm o grubości po zagęszczeniu 15 cm, warstwa górna tłucznia frakcji 4 – 31,5 mm o grubości po zagęszczeniu 9 cm. Podbudowa o stałej szerokości na całym odcinku – 5,50 m.
Warstwa jezdna wykonana z betonu asfaltowego (BA 0/12,8) wykonana z masy mineralno – asfaltowej MMA grysowo – żwirowej grubości 4,00 cm po zagęszczeniu i stałej szerokości 3,6 m. Uzupełnienie poboczy tłuczniem frakcji 4 – 31,5 mm o grubości po zagęszczeniu średnio 4 cm. W celu poprawy jakości ruchu przewidziano małe korekty szerokości nawierzchni oraz przebiegu drogi w planie.
Pochylenie poprzeczne dostosowane zostało do naturalnego ukształtowania terenu i posiada wartość normatywną w przedziale do 2%.
Na odcinkach prostych przekrój poprzeczny daszkowy, a na łukach jednostronny o pochyleniu – 2%.
Odwodnienie.
Odwodnienie drogi będzie się odbywało tak jak dotychczas powierzchniowo po terenie poprzez wykonanie spadków poprzecznych i podłużnych drogi. Elementem robót usprawniającym spływ wód opadowych z nawierzchni drogi będą projektowane na całym odcinku utwardzone pobocza z nadanym odpowiednio spadkiem.
Wytyczne branżowe
W obrębie projektowanej przebudowy drogi nie znajdują się sieci podziemne ani naziemne infrastruktury technicznej.
W trakcie realizacji robót Wykonawcę oraz Inwestora obowiązują ustalenia i warunki szczegółowe, zawarte w obowiązujących przepisach, dokumentach formalno – prawnych i SST.
Technologia robót
Roboty związane z wykonaniem projektowanej przebudowy drogi należy prowadzić w następującej kolejności :
- zabezpieczenie terenu robót,
- oznakowanie dotyczące tymczasowych utrudnień i ograniczeń w ruchu
- roboty przygotowawcze
- wyrównanie i zagęszczenie podłoża pod warstwę jezdną
- wykonanie konstrukcji nawierzchni poprzez ułożenie warstwy z betonu asfaltowego (BA 0/12,8) wykonanego z masy mineralno – asfaltowej MMA grysowo – żwirowej grubości 4,00 cm
Roboty drogowe należy prowadzić w sprzyjających warunkach atmosferycznych, w sezonie wiosenno - letnim.
Ochrona środowiska: Rozwiązania materiałowe i przestrzenne przedstawione w niniejszym opracowaniu przyjęto z troską o środowisko naturalne, zdrowie i komfort użytkowników. Obiekt nie wywiera ujemnego wpływu na środowisko naturalne.
Uwagi: Do budowy należy stosować wyłącznie wyroby budowlane dopuszczone do stosowania w budownictwie posiadające stosowne świadectwa, certyfikaty bądź deklaracje zgodności z PN.
Wszystkie prace wykonywać z zachowaniem właściwych przepisów BHP oraz zgodnie z obowiązującymi normami.
Szczegółowo przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa do zgłoszenia robót budowlanych obejmujących: przebudowę drogi gminnej relacji Pierocice – Rosiejów w km. 0 + 500 do 1 + 110 na terenie wsi Pierocice w granicach istniejącego pasa drogowego realizowanych na zgłoszenie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118) (załączniki nr 1, 2 do SIWZ), przedmiar robót (załącznik nr 3 do SIWZ), oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik nr 7 do SIWZ),
Zaleca się, aby wykonawca dokonał oględzin terenu i urządzeń, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, dokładnie zapoznał się z treścią dokumentów przetargowych oraz uzyskał we własnym zakresie wszelkie istotne informacje, celem prawidłowego sporządzenia oferty oraz właściwego wykonania zamówienia.
3. Oferty częściowe: Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
4. Oferty wariantowe: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych;
5. Termin wykonania zamówienia:
1). Przewidywany termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia – 06 kwietnia 2009 r.
2). Wymagany termin wykonania przedmiotu zamówienia – do dnia 30 czerwca 2009 r.
3). Dopuszcza się możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia, o którym mowa w ppkt. 2 w razie wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
a). Wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego;
b). Działania sił wyższych, za które uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w sposób terminowy.
6. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1) Uczestnikiem postępowania mogą być Wykonawcy, którzy spełniają warunki wynikające z art. 22 ust. 1 i specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz nie podlegają wykluczeniu stosownie do art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.), czyli:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
2) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
3) W przypadku, o którym mowa w ppkt. 2) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w ppkt. 2).
5) Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w pkt. 7. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.
7. Oświadczenia lub dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1) Wykonawca składający ofertę winien załączyć do niej, stosownie do art. 44 ustawy Pzp, oświadczenie o spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 1) – zał. nr 5 do SIWZ;
2) Na potwierdzenie spełniania warunków wynikających ze złożonego oświadczenia należy dołączyć następujące dokumenty:
a). W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp Zamawiający żąda załączenia:
1). aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2). aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert;
b).
W celu potwierdzenia posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy
i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga
załączenia:
- dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane (branża drogowa, kanalizacyjna, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna) oraz zaświadczeń o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z aktualnym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej;
- pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i/lub osób zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku korzystania z powyższego.
c). W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda załączenia polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
3) Dokumenty, o których mowa w ppkt. 2. winny być złożone w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
4). Wykonawcy występujący wspólnie załączą do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania i zawarcia umowy.
8. Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia przez wykonawcę wadium.
9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena (cena – 100%)
10. Miejsce i termin składania ofert: Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Działoszycach, w terminie do 05. 03. 2009 r., do godziny 900.
11. Miejsce i termin otwarcia ofert: Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, w sali narad Urzędu Miasta i Gminy w Działoszycach,
dnia 05. 03. 2009 r. o godz. 915.
12. Termin związania ofertą
Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni; bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
13. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
14. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów.
15. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej..
16. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.
BURMISTRZ
Miasta i Gminy Działoszyce
/-/ Zdzisław Leks
Działoszyce, dnia 11. 02. 2009 r.