ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT NA
Usługi integracji społecznej
W ramach środków uzyskanych przez
Rząd Rzeczpospolitej Polskiej z kredytu Międzynarodowego Banku Odbudowy i
Rozwoju (Bank Światowy) na Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich
(PPWOW) Gmina Działoszyce uzyskała dotację w wysokości 276 071,40 zł,
część dotacji, tj. kwotę 195 626,27
zł, przeznacza na realizację niżej określonych usług na terenie Gminy
Działoszyce w 2009 r.
1. ZAMAWIAJĄCY
Burmistrz Miasta i
Gminy Działoszyce,
(zwany dalej Zamawiającym) zaprasza zainteresowanych kwalifikowanych
usługodawców do składania ofert na świadczenie wszystkich lub wybranych usług
integracji społecznej mieszkańcom Gminy spośród usług opisanych poniżej.
Usługodawcy mogą składać oferty, gdy spełniony jest jeden
z poniższych warunków:
o
usługa
nie jest powtórzeniem dotychczasowego zakresu działań realizowanych przez
danego usługodawcę z udziałem środków publicznych (nie dotyczy działań
realizowanych w ramach PPWOW), lub też dotyczy usług świadczonych przez tego
usługodawcę na rzecz dodatkowych beneficjentów;
o
usługa
będzie realizowana w partnerstwie z innymi usługodawcami.
2. SPOTKANIE INFORMACYJNE
Spotkanie
informacyjne dla zainteresowanych,
potencjalnych usługodawców odbędzie się w Urzędzie Miasta i Gminy Działoszyce,
ul. Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce, budynek A, II p., sala narad, dnia 7
maja 2009 r. o godzinie 1030.
3. PROCEDURA
Zgodnie z § 3 pkt. 2
Porozumienia o współpracy przy realizacji Poakcesyjnego Programu Wsparcia
Obszarów Wiejskich zawartego pomiędzy Zarządem Województwa, w związku z art. 4
ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.
U. z 2007 Nr 233 poz. 1655) wybór usługodawców odbywać się będzie w oparciu o procedurę CPP ((ang.)
Community Participation in Procurement
– Udział społeczności w zamówieniach) Banku Światowego opisaną w Podręczniku Realizacji Programu Integracji
Społecznej dostępnym pod następującym adresem: http://www.ppwow.gov.pl. Podręcznik zawiera również informacje nt. kosztów
kwalifikowanych, podmiotów uprawnionych do świadczenia usług jak również
formularze wykorzystywane w realizacji programu.
4. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ( opis
poszczególnych części zamówienia wraz z wymaganiami Zamawiającego dostępny na
stronie www.dzialoszyce.eobip.pl)
OFERTY CZĘŚCIOWE
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Oferent
może złożyć ofertę na jedną lub
więcej części. Jeżeli Oferent pragnie złożyć ofertę na więcej niż jedną część,
jest zobowiązany do złożenia odrębnych ofert techniczno-finansowych na każdą
cześć. Wybór ofert jest dokonywany odrębnie w stosunku do każdej części.
WARIANTY
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Opis zamawianych usług
– wynikający z zapisów
zatwierdzonego Planu Działania
Część I Usługi
na rzecz dzieci i młodzieży
Organizacja i prowadzenie cyklicznych zajęć
rekreacyjno – sportowych, organizacja spotkań tematycznych związanych z
rozwojem zainteresowań, pasji, uzdolnień, w tym np. poprzez organizację wyjazdów
edukacyjnych jako integralnie związanych z zajęciami cyklicznymi,
systematycznymi.
Celem realizacji usług jest zwiększenie szans
rozwojowych i edukacyjnych społeczności lokalnej, szczególnie zaś rozszerzenie
zorganizowanej, systematycznej oferty edukacyjnej i kulturalnej dla dzieci i
młodzieży ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym, bądź też środowisk
wykluczonych. Ponadto równoległym celem do osiągnięcia po przez realizację
usług jest wspieranie inicjatyw społecznych i promocja postaw aktywnych.
Realizacja usług będzie odbywać się np. poprzez:
Część I.I
Zorganizowanie
systematycznej edukacji muzycznej i wokalnej, w tym m.in. kurs tańca i choreografii (w
formie pozalekcyjnej) – minimum 10 godzin miesięcznie, dla minimum 10 osób, w
tym:
·
zorganizowanie minimum 2 wyjazdów i udziału zespołów wokalnych,
tanecznych, istniejących bądź nowoutworzonych, w konkursach muzyczno –
wokalnych (m.in. w ramach Harcerskiego Festiwalu Kultury Młodzieży Szkolnej,
Międzynarodowych Buskich Spotkaniach z Folklorem, imprezach i uroczystościach
organizowanych lokalnie,
·
doposażenie zespołów muzycznych, wokalnych, tanecznych w stroje
oraz instrumenty muzyczne niezbędne w celu dalszego rozwoju umiejętności i podnoszenia jakości muzyczno
– wokalnej zespołów,
Sugerowany koszt jednostkowy:
osoba, osobogodzina, m-c, itp.
(Sposób rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii
wykonawcy usługi, z zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w
czynnościach rozliczeniowych oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania
usługi: 15 czerwca – 31 grudnia 2009 r.
Kwota alokacji na
usługi – 40.000,00zł.
Część I.II
Utworzenie
i systematyczne prowadzenie minimum 10 osobowej grupy spośród dzieci i
młodzieży w wieku do 16 roku życia, w formie cyklicznych treningów piłkarskich,
bądź innej dziedziny sportowej jako zajęć pozalekcyjnych, w tym:
·
wyposażenie w niezbędne stroje i sprzęt sportowy, docelowo
utworzenie formalnej drużyny w piłce nożnej, bądź innej dyscyplinie sportowej
·
zorganizowanie i realizacja wyjazdu integracyjnego (jednodniowego
lub dwudniowego) dla przedmiotowej grupy dzieci i młodzieży (wraz z zapewnieniem opiekunów),
Sugerowany koszt jednostkowy:
osoba, osobogodzina, m-c, itp.
(Sposób rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii
wykonawcy usługi, z zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w
czynnościach rozliczeniowych oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi:
15 czerwca – 31 grudnia 2009 r.
Kwota alokacji na
usługi – 30.000,00zł.
Część II Usługi
dla dzieci i młodzieży, osób starszych oraz rodzin
Organizacja
i realizacja systematycznych zajęć, imprez adaptacyjno – integracyjnych (w tym
sportowych) z dziećmi, młodzieżą, osobami starszymi i rodzinami, w grupie
minimum 15 osobowej, w tym spotkania
np. z ludźmi kultury, sportu,
kultywowanie tradycji, pogłębienie wiedzy historycznej itp.
Sugerowany koszt
jednostkowy: osoba, osobogodzina, m-c, itp.
(Sposób rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii
wykonawcy usługi, z zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w
czynnościach rozliczeniowych oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi:
15 czerwca – 31 grudnia 2009 r.
Kwota alokacji na
usługi – 91.626,27 zł.
Część III Usługi
na rzecz osób starszych
Utworzenie
klubu seniora (bądź innej formy stowarzyszenia) dla minimum 10 osób starszych
z terenu Gminy Działoszyce – systematycznych zajęć i spotkań tematycznych.
Organizacja trzech wyjazdów integracyjnych dla formalnie zdeklarowanych i
aktywnych uczestników klubu (do teatru, kina, filharmonii – bądź inne
propozycje imprez integracyjnych – wg rozeznania zainteresowań osób
starszych - uczestników klubu.
Sugerowany koszt
jednostkowy: osoba, osobogodzina, m-c, itp.
(Sposób rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii
wykonawcy usługi, z zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w
czynnościach rozliczeniowych oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi:
15 czerwca – 31 grudnia 2009 r.
Kwota alokacji na
usługi – 20.000,00 zł.
Część IV Wsparcie
szkoleniowe
Zorganizowanie
i realizacja 2 wyjazdów studyjnych (o charakterze szkoleniowym) dla 50 osób (w
grupach), w tym osób uczestniczących w warsztatach aktualizacji GSRPS,
liderów lokalnych, organizacji pozarządowych, przedstawicieli grup
nieformalnych.
Sugerowany koszt
jednostkowy: osoba, osobogodzina, m-c, itp.
(Sposób rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii
wykonawcy usługi, z zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w
czynnościach rozliczeniowych oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi:
15 czerwca – 30 września 2009 r.
Kwota alokacji na
usługi – 14.000,00 zł.
5. UPRAWNIENI USŁUGODAWCY
Podmiotami
uprawnionymi do ubiegania się o zamówienie w ramach niniejszej procedury są:
1. Organizacje pozarządowe (NGOs)
2. Organizacje kościelne
3. Prywatni usługodawcy: firmy, osoby fizyczne, spółdzielnie socjalne,
4. Samorządy zawodowe, organizacje samorządu gospodarczego, izby rolnicze
5. Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, stowarzyszenia jst i
im podległe jednostki organizacyjne.
W przypadku wyboru oferty, z oferentami wymienionymi w punktach
1-4 zawierana jest umowa, której wzór stanowi załącznik nr 2a do niniejszego
zaproszenia, a z oferentami wymienionymi w pkt 5 – porozumienie, którego wzór
również stanowi załącznik nr 2b do niniejszego porozumienia.
Zamawiający
oceni spełnienie wymaganych kryteriów na podstawie o następującą dokumentację
W
odniesieniu do usług określonych w Części I
·
oświadczenie
o zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług,
·
zapewnienie
organizacji systematycznej edukacji muzycznej i wokalnej wg minimalnych wymagań i w
określonej postaci i formie,
·
zapewnienie wykwalifikowanej kadry prowadzącej zajęcia z
dziećmi i młodzieżą
(weryfikacja na podstawie np. CV i dokumentacji potwierdzającej określone
kompetencje zawodowe),
·
przedstawienie spójnego programu (opisu) realizacji usługi,
·
zapewnienie odpowiednich warunków lokalowych (standard,
uregulowany stan posiadania, użytkowania, zapewnienie bezpieczeństwa
uczestników, wyposażenie).
·
ubezpieczenie uczestników – beneficjentów usług
W
odniesieniu do usług określonych w Części II
·
oświadczenie
o zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług,
·
zapewnienie
kadry merytorycznej wizyty studyjnej
·
ubezpieczenie uczestników – beneficjentów usług
·
przedstawienie spójnego programu (opisu) realizacji usługi
W
odniesieniu do usług określonych w Części III
·
oświadczenie
o zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług,
·
zapewnienie odpowiednich warunków lokalowych (standard,
uregulowany stan posiadania, użytkowania, zapewnienie bezpieczeństwa
uczestników, wyposażenie),
·
przedstawienie spójnego programu (opisu) realizacji usługi
W
odniesieniu do usług określonych w Części IV
·
oświadczenie
o zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług,
·
kompletna
realizacja usługi (dwóch wyjazdów studyjnych), z zapewnieniem
transportu, ew. kwaterunku, wyżywienia, materiałów szkoleniowych, ubezpieczenia
uczestników,
·
zapewnienie
kadry merytorycznej wizyty studyjnej.
·
przedstawienie spójnego programu (opisu) realizacji usługi
·
usługa może być
realizowana niekoniecznie przez jednego usługodawcę (może być dwóch odrębnych
usługodawców – ponieważ przedmiotem oferty jest zorganizowanie dwóch wizyt
studyjnych).
Usługodawca zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie
informacji nt. spodziewanych rezultatów oferowanych usług, sposobu monitorowania
ich osiągnięcia, przewidywanych działań informacyjnych, jak również informacji
dotyczących zapewnienia trwałości podejmowanych działań.
7. PROCEDURY SKŁADANIA I OCENY OFERT
SKŁADANIE OFERT
a)
Oferty techniczno-finansowe przygotowane z użyciem formularzy
załączonych do niniejszego ogłoszenia, należy składać w zaklejonej kopercie
osobiście lub za pośrednictwem
poczty do Urzędu Miasta i Gminy Działoszycach, w Działoszycach przy ul.
Skalbmierskiej 5, 28-440 Działoszyce, I p., p. 14 w terminie do 29 maja 2009 r. – piątek do godz. 1500).
W
podanym wyżej terminie oferta musi wpłynąć do Zamawiającego.
b)
Oferta
winna być ważna przez co najmniej 30 dni od daty określonej w pkt. a)
c)
Oferta
winna być dostarczona w zamkniętej kopercie z dopiskiem
„Oferta
na świadczenie usług: ……………………….…………. [tytuł usługi taki jak w pkt. 4]”, ponadto na kopercie winny zostać
umieszczone dane adresowe Usługodawcy.
OCENA OFERT
1. Ocena ofert i wybór
najkorzystniejszej oferty odbywać się będzie w 3 etapach:
a) Ocena spełniania minimalnych
kryteriów technicznych określonych w pkt. 6
b) Wybór najkorzystniejszej oferty
(ofert).
Przy ocenie ofert, ustalaniu ich
rankingu i podejmowaniu decyzji o udzieleniu zamówienia Komisja będzie brała
pod uwagę zapisy przedstawionej oferty, współpracę z partnerami lokalnymi,
oferowaną jakość usług, ich innowacyjność, trwałość, oraz ekonomiczność i
efektywność działań zaproponowanych przez Usługodawcę.
c) Negocjacje szczegółów umowy z
wybranym(i) Usługodawcą (-ami) (jeśli
takie negocjacje okażą się niezbędne),
2. Ostateczna decyzja dotycząca
złożonych wniosków zostanie ogłoszona w ciągu 14 dni od wyznaczonego terminu
składania ofert, poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej Urzędu
Miasta i Gminy oraz na tablicy ogłoszeń.
3. Decyzja Zamawiającego jest
ostateczna, nie wymaga uzasadnienia i nie podlega procedurom odwoławczym. Jeśli
Usługodawca nie zgadza się z decyzją Zamawiającego, winien złożyć umotywowany
wniosek do Zamawiającego z kopią do Dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki
Społecznej. Zamawiający winien dołożyć wszelkich starań do polubownego
rozwiązania sporu.
4. Z wybranym(i) oferentem(ami)
zostanie zawarta umowa/porozumienie oparte na wzorach załączonych do
niniejszego ogłoszenia.
KONTAKT Z
ZAMAWIAJĄCYM
W celu uzyskania dodatkowych informacji Zainteresowani
proszeni są o
skontaktowanie się z p. Krystyną Ciszek, Z-cą Burmistrza Miasta i Gminy Działoszyce,
tel. 041 3526005 w. 22, faks: 041 3526900, e-mail: gmina@dzialoszyce.pl lub z p. Łukaszem
Szostakiem, pracownikiem
socjalnym Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Działoszycach nr tel
3526005 w. 27, faks: 041
3526900, e-mail: mgopsdziloszyce@poczta.onet.pl
Burmistrz
Miasta i Gminy Działoszyce
/-/ Zdzisław Leks