„…dla rozwoju województwa
świętokrzyskiego...”
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Gmina Działoszyce, ul.
Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce, woj. świętokrzyskie,
tel. (41) 35-26-010 , fax: (41) 35-26-900 ogłasza przetarg nieograniczony na
wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją projektu pn. :
„Przebudowa
i remont ruin zabytkowej Synagogi w Działoszycach”
Numer ogłoszenia: 271528 - 2010 ; data zamieszczenia: 31.08.2010 r.
Znak sprawy nadany przez Zamawiającego: Or.I-3420/50/10
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty
budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Działoszyce,
ul. Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce, woj. świętokrzyskie,
tel. (41) 35-26-047 , fax: (41) 35-26-900
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II. 1) OPIS
II. 1. 1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: „Przebudowa
i remont ruin zabytkowej Synagogi w Działoszycach”.
II. 1. 2) Rodzaj zamówienia:
roboty budowlane.
II. 1. 3) Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zabezpieczenie ruin zabytkowej Synagogi w
Działoszycach poprzez przebudowę i remont. Roboty zabezpieczające mają na celu zachowanie stanu istniejącego
synagogi, jako trwałej ruiny udostępnionej zwiedzającym o funkcji informacyjnej
i edukacyjnej. Obiekt zlokalizowany jest na działkach o nr ewidencyjnych
gruntu: 587, 590/6, 590/8 położonych w Działoszycach.
Opis robót
budowlanych:
-
oczyszczenie
wnętrza ruin i otoczenia ze śmieci,
-
wycinka
dziko rosnących drzew i krzewów wraz z
wykarczowaniem korzeni,
-
wywiezienie
z wnętrza i obrzeża ruin gruzu i humusu,
-
wyburzenie
rozwarstwionych i sypiacych się części sklepień i murów,
-
zozbiórka
zachodniej ściany szczytowej dachu,
-
rozbiórka
korony murów ścian podłuznych,
-
usunięcie
sypiących się części tynków i murów,
-
usunięcie
zamurowań w otworach pierwotnych w celu ich uczytelnienia,
-
odtworzenie
koron murów podłużnych,
-
wykonanie
wylewki betonowej z osadzeniem klocków do mocowania zadaszenia na murach
podłużnych,
-
wypełnienie
ubytków w ścianach cegłą ceramiczną,
-
ochronne
częściowe rapowanie murów,
-
hydrofobizowanie
murów i tynkow,
-
wypełnienie
kamiennymi płytkami wschodniego szczytu,
-
nakrycie
zewnętrznego gzymsu dwoma rzędami dachówki ceramicznej,
-
wykonanie
zadaszenia ścian,
-
wykonanie
zamurowań otworów dzrwiowych i okiennych,
-
wykonanie
i osadzenie kraty stalowej kutej w drzwiach wejściowych,
-
wykonanie
posadzki wewnątrz z kruszywa i kostki granitowej,
-
wykonanie
opaski z kruszywa i podestu wejściowego kamiennego,
-
podłączenie
oświetlenia z sieci zewnętrznego oświetlenia sąsiedniego parkingu
Zakres
ilościowy i rzeczowy robót
określony jest w dokumentacji projektowej,
w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, zestawieniu ilościowym
i rzeczowym.
II. 1. 4) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV):
CPV: 45000000 –
roboty budowlane
45212350-4
Budynki o
szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej
45212314-0
Roboty
budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci
II. 1. 5) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: Nie.
II. 1. 6) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: Nie.
II. 2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA:
Do 30 kwietnia 2011
roku.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE
PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III. 1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25.000,00
zł najpóźniej do dnia 15 września 2010 r. do godz. 11 00
2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz.
1158 z poźn. zm.)
Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu
należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy: Krakowski Bank Spółdzielczy Oddział Działoszyce Nr 25 8591 0007 0130 0000 0013 0002 z dopiskiem „Przebudowa i remont ruin zabytkowej Synagogi w
Działoszycach”. Kserokopię
polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć
do oferty.
Jeżeli
wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz oryginały dokumentów, o
których mowa wyżej należy złożyć w kasie Urzędu, natomiast do oferty należy
dołączyć ich kserokopię. Dokumenty te muszą być ważne na cały okres związania
ofertą.
Wykonawca,
który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium
zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
3. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w
art. 46, ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
III. 2) WARUNKI UDZIAŁU
1. Wykonawca musi spełniać warunki
udziału w postępowaniu określone w Siwz
oraz w art. 22 ustawy Pzp:
1.1. Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
1.2. Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zmówienia
1.3. Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia
1.4. Nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na
podstawie art. 24 ustawy Pzp.
2. Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w
postępowaniu:
2.1 Udzielenie min. 36 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot umowy
2.2. Wykonanie w ciągu ostatnich 5
lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej roboty
budowlanej w zakresie remontu obiektów budowlanych zabytkowych o wartości nie
mniejszej niż 100 000,00 złotych (z
podaniem jej wartości, daty wykonania) wraz z potwierdzeniem należytego wykonania
przez inwestora.
2.3. Wykazanie, iż Wykonawca posiada środki finansowe lub
zdolność kredytową wystarczające do realizacji robót będących przedmiotem
zamówienia. Dokumentem potwierdzającym powyższe wymagania będzie informacja
banku, w którym Wykonawca posiada rachunek podstawowy, potwierdzająca wysokość
posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie
mniejszą niż 50% wartości brutto złożonej oferty
2.4. Zapewnienie wykwalifikowanego personelu wykonawczego i dozoru
technicznego,
Zapewnienie
wykwalifikowanego personelu wykonawczego i dozoru technicznego,
a/ kierownik budowy z uprawnieniami budowlanymi w
specjalności kierowania robotami przy obiektach zabytkowych,
b/
kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń wraz z poświadczeniem o
przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.
2.5.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać siłami własnymi co najmniej 55 % zakresu
rzeczowego umowy.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana zgodnie z
formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i
oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. VI SIWZ.
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w w warunki
Wykonawca spełnił.
Niespełnienie chociażby jednego z w w warunków skutkować będzie wykluczeniem
wykonawcy z postępowania.
Oświadczenia i dokumenty, jakie maja dostarczyć wykonawcy w
celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1. Oferta zostanie sporządzona na formularzu stanowiącym załącznik nr 1.
Do oferty zostaną załączone następujące dokumenty:
1.1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,
zgodnie z art. 22 ustawy Pzp - załącznik nr 3; Oświadczenie Wykonawcy o
nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie
art. 24 ustawy Pzp załącznik nr 2
1.2. Dowód wniesienia wadium.
1.3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie
do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej; wystawione
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
1.4. Dokument pełnomocnictwa do reprezentowania podmiotów występujących
wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna itp.) w postępowaniu o udzielenie
zamówienia ( załączyć jeżeli dotyczy )
1.5. zaświadczenia:
a. właściwego naczelnika urzędu
skarbowego o nie zaleganiu z płaceniem podatków i opłat,
b. właściwego oddziału ZUS lub KRUS o nie zaleganiu z płaceniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne , ubezpieczenia społeczne lub uzyskanie zgody na
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
Wykonawca będący spółką jawną lub cywilną przedstawia w/w zaświadczenia o nie
zaleganiu z uiszczaniem podatków i opłat przez spółkę.
1.6. Wykaz wykonanych w ciągu
ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o
udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie robót budowlanych w zakresie
remontu obiektów zabytkowych o wartości
nie mniejszej niż 100 000,00 złotych (z
podaniem ich wartości, daty wykonania) wraz z potwierdzeniem należytego wykonania
przez inwestora. (wzór wykazu
stanowi załącznik nr 6 do specyfikacji )
Wykaz ten ma zawierać:
a/ nazwę zamawiającego,
b/ dokładny zakres wykonanej
roboty wraz z podaniem kubatury,
c/ wartość i termin realizacji,
1.7.
Dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót, o których mowa w pkt. 1.6.
1.8. Dokumenty stwierdzające posiadanie uprawnień dla kierownika budowy:
a/
do kierowania robotami budowlanymi przy obiektach zabytkowych bez ograniczeń,
b/ kierowania robotami budowlanymi w
zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez
ograniczeń wraz z poświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu
zawodowego.
1.9. Wykaz podwykonawców, którzy
będą wykonywali część robót - załączyć jeżeli Wykonawca zamierza wykonać
przedmiot zamówienia przy pomocy podwykonawców.
Wykaz powinien zawierać:
a. nazwę i adres podwykonawców,
b podanie zakresu prac ( z procentowym udziałem, które dany podwykonawca będzie
realizował )
1.10. Dokument potwierdzający wymagania - informacja banku lub spółdzielczej
kasy oszczędnościowo – kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek,
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 50 % wartości brutto złożonej oferty
wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.11. Wypełniony kosztorys ofertowy stanowiący załącznik nr 4 do oferty.
1.12. zaparafowany na każdej stronie wzór umowy - załącznik nr 5.
Wyżej wymienione dokumenty musza być
przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie
za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela
Wykonawcy.
Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej
kopii dokumentu, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej wiarygodności.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV. 1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV. 1. 1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV. 2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV. 2. 1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV. 2. 2) Wykorzystana będzie aukcja
elektroniczna: Nie.
IV. 3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV. 3. 1) Adres strony internetowej, na
której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dzialoszyce.eobip.pl
Specyfikację istotnych warunków
zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Działoszyce
ul. Skalbmierska 5, tel. 041 3526047 wew. 31.
IV. 3. 4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert:
15 września 2010 godzina 1100,
miejsce: Urząd Miasta i Gminy
Działoszyce, ul. Skalbmierska 5 (sekretariat urzędu – budynek A).
Otwarcie
ofert nastąpi w dniu 15 września 2010 r o
godz. 1130 w
Urzędzie Miasta i Gminy w Działoszycach przy ul. Skalbmierskiej 5, (sala
narad).
IV. 3. 5) Termin związania ofertą:
okres liczonych w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Burmistrz
Miasta i Gminy
Działoszyce
/-/ Zdzisław Leks
Pliki do pobrania: