Zapytanie ofertowe, zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych na prowadzenie nadzoru inwestorskiego w ramach projektu p.n. Rewitalizacja obszarów miejskich Miasta Działoszyce współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013
Postępowanie nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych – wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych kwoty 14.000 euro (art.4 pkt. 8 ustawy).
1. Zamawiający:
Gmina Działoszyce, ul. Skalbmierska 5,
28 - 440 Działoszyce
tel: 41 35 26 047, fax: 41 35 26 900
NIP 662 - 175 – 70 - 85
adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia ogłoszenie: www.dzialoszyce.eobip.pl
Nazwa projektu: Rewitalizacja obszarów miejskich Miasta Działoszyce.
Zakres całego zamierzenia obejmuje roboty /zadania/:
a) Przebudowa i modernizacja ul. Krasickiego,
b) Przebudowa i modernizacja chodników przy ul. Ogrodowej i Pocztowej,
c) Budowa ciągu pieszego od ulicy Pocztowej do stadionu,
d) Zagospodarowanie placu przy ulicy Pocztowej.
2. Opis przedmiotu oraz zakres zamówienia:
Prowadzenie nadzoru inwestorskiego obejmującego roboty budowlane wg zadań jak poniżej:
§ Przebudowa i modernizacja ul. Krasickiego,
§ Przebudowa i modernizacja chodników przy ul. Ogrodowej i Pocztowej,
§ Budowa ciągu pieszego od ulicy Pocztowej do stadionu,
§ Zagospodarowanie placu przy ulicy Pocztowej.
Zakres głównych obowiązków Wykonawcy, zwanego zamiennie inspektorem nadzoru, w ramach realizacji zamówienia:
2.1. Inspektor nadzoru jest przedstawicielem Zamawiającego, upoważnionym do nadzorowania robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz umowy o realizację robót budowlanych w ścisłym porozumieniu z Zamawiającym, którym dla przedmiotowego zadania jest Gmina Działoszyce.
2.2. Nadzór inwestorski będzie sprawowany w zakresie odpowiadającym poniższym wymaganiom, zgodnie z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane oraz zgodnie ze sztuką budowlaną.
2.3. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru rozpoczyna się w dniu podpisania tej umowy. W tym samym dniu należy złożyć oświadczenie o podjęciu nadzoru inwestorskiego nad budowami.
2.4. Obowiązki inspektora nadzoru wygasają po dokonaniu przez Zamawiającego odbioru końcowego, rozliczeniu robót fakturą końcową oraz dokonaniu odbioru pogwarancyjnego.
2.5. W razie odbioru robót z wadami nadającymi się do usunięcia, obowiązki inspektora nadzoru wygasają po protokolarnym stwierdzeniu usunięcia tych wad z uwzględnieniem pkt 2.4.
2.6. Obowiązkiem inspektora nadzoru jest dokonywanie wpisów w dzienniku budowy w tym szczególnie odpowiedniego wpisu o objęciu funkcji inspektora nadzoru jak również wszelkich zmian w sprawowaniu tej funkcji i czynności w toku realizacji budowy.
2.7. Obowiązki inspektora nadzoru w okresie poprzedzającym realizację robót: zapoznanie się z dokumentacją projektową i Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót.
2.8. W razie stwierdzenia w dokumentacji projektowej wad lub nieścisłości albo też konieczności wprowadzenia zmian w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów niż przewidziane w dokumentacji projektowej inspektor nadzoru jest zobowiązany zwrócić się z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o przeprowadzenie w dokumentacji zmian i poprawek w terminie uzgodnionym z wykonawcą robót.
2.9. inspektor nadzoru weryfikuje plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli jest on wymagany przepisami ustawy Prawo budowlane.
Obowiązki i prawa inspektora w okresie realizacji robót:
Inspektor nadzoru w okresie robót sprawuje kontrolę nad jej przebiegiem w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego i przyszłego Użytkownika.
Do podstawowych obowiązków inspektora nadzoru należy:
2.10. kontrola jakości wbudowanych materiałów,
2.11. kontrola zgodności wykonywanych robot z dokumentacją projektową, umową o wykonanie robót budowlanych oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót,
2.12. kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,
2.13. Inspektor nadzoru powinien nadzorować roboty budowlane w takich odstępach czasu aby zapewniona była skuteczność nadzoru, oraz zależnie od potrzeb wykonawcy robót budowlanych i Zamawiającego.
2.14. w czasie każdorazowego pobytu na terenie wykonywania robót Inspektor nadzoru ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia swojej obecności i dokonanych czynności stosownym zapisem,
2.15. Inspektor nadzoru w porozumieniu z kierownikiem budowy rozstrzyga wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót,
2.16. Inspektor nadzoru bierze udział w komisjach technicznych powoływanych do oceny lub rozstrzygnięcia technicznych spraw wykonywania robót w toku ich realizacji,
2.17. Inspektor nadzoru ma obowiązek sprawdzenia posiadanych przez kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, aprobat technicznych, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących dostarczanych elementów prefabrykowanych i innych wyrobów, jak też w miarę potrzeby dokonuje oceny jakości elementów prefabrykowanych na placu budowy przed ich wbudowaniem. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących elementów prefabrykowanych i innych wyrobów przewidzianych do wbudowania, Inspektor nadzoru ma obowiązek żądania od wykonawcy robót budowlanych odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyzy technicznej, powiadamiając jednocześnie Zamawiającego o wystąpieniu takich przypadków,
2.18. Inspektor nadzoru ma obowiązek czuwania nad przestrzeganiem zakazu wbudowywania materiałów i wyrobów nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie,
2.19. w razie stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, lub materiałów innych niż wskazane w ofercie wykonawcy robót budowlanych, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób mogący narazić Zamawiającego na straty, Inspektor nadzoru zwraca na to uwagę kierownikowi budowy i w porozumieniu z Zamawiającym podejmuje odpowiednie decyzje, które wpisuje do dziennika budowy wyznaczając termin ich wykonania i zawiadamia o nich na piśmie Zamawiającego, wykonawcę robót budowlanych,
2.20. w razie potrzeby wykonania robot, wynikających z konieczności zapobieżenia bezpośredniemu niebezpieczeństwu, zabezpieczenia robót już wykonanych lub uniknięcia strat, Inspektor nadzoru jest obowiązany podjąć wiążącą wykonawcę robót budowlanych decyzję co do natychmiastowego wykonania takich robót. O powziętej decyzji Inspektor nadzoru zawiadamia niezwłocznie Zamawiającego,
2.21. Inspektor nadzoru ma obowiązek sprawdzania robot ulegających zakryciu lub zanikających w następnym dniu roboczym po zgłoszeniu ich przez kierownika budowy zapisem w dzienniku budowy,
2.22. Inspektor nadzoru może żądać dokonania przez wykonawcę robót budowlanych, na jego koszt, odkrywek elementów robót budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem,
2.23. Inspektor nadzoru ma obowiązek uczestniczenia w przeprowadzonych przez wykonawcę robót budowlanych próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń,
2.24. Inspektor nadzoru ma obowiązek stwierdzenia aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym.
2.25. Inspektor nadzoru ma obowiązek stwierdzenia aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym.
Obowiązki Inspektora związane z odbiorami robót:
2.26. Po zakończeniu robót oraz po wykonaniu przewidzianych prób i sprawdzeń, Inspektor nadzoru potwierdza w dzienniku budowy zapis kierownika budowy o gotowości robót do odbioru oraz należyte urządzenie i uporządkowanie terenu robót,
2.27. Inspektor nadzoru sprawdza kompletność przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru,
2.28. Po dokonaniu odbioru robót Inspektor nadzoru przejmuje od kierownika budowy dokumentację powykonawczą oraz dziennik budowy, jak również kompletną dokumentację prób i sprawdzeń, które przekazuje Zamawiającemu,
2.29. Inspektor nadzoru będzie uczestniczyć w odbiorze pogwarancyjnym, jeśli zostanie zorganizowany przez Zamawiającego.
3. Rodzaje i opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert oraz opis sposobu obliczenia ceny.
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1 kryterium: cena - waga 100%
Miejsce realizacji zamówienia: teren miasta Działoszyce.
Termin realizacji zamówienia:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru rozpoczyna się w dniu podpisania umowy. W tym samym dniu wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o podjęciu nadzoru inwestorskiego nad budowami.
Obowiązki inspektora nadzoru wygasają po dokonaniu przez Zamawiającego odbioru końcowego, rozliczeniu robót fakturą końcową oraz dokonaniu odbioru pogwarancyjnego.
W razie odbioru robót z wadami nadającymi się do usunięcia, obowiązki inspektora nadzoru wygasają po protokolarnym stwierdzeniu usunięcia tych wad z uwzględnieniem dokonania odbioru pogwarancyjnego.
5. Miejsce, sposób i termin składania ofert.
Oferty należy złożyć w zamkniętej kopercie (zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność) w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Działoszycach, ul. Skalbmierska 5 w terminie do dnia 24.02.2014 r. do godz. 10.00 z dopiskiem:
„Oferta na nadzór inwestorski – Rewitalizacja obszarów miejskich Miasta Działoszyce”.
Oferty, które wpłyną do sekretariatu UMiG w Działoszycach po wyznaczonym terminie składania ofert będą odsyłane bez otwierania. Nie dopuszcza się składania ofert w wersji elektronicznej.
6. Opis warunków udziału w postępowaniu:
O zamówienie może ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają niżej określone warunki ogólne i szczegółowe:
Warunki ogólne:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
- posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia to jest dysponuje osobami wymienionymi w tabeli nr 1 w dalszej części ogłoszenia;
- znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn wskazanych w załączniku nr 4.
Wykonawcy składający ofertę wspólną mogą spełniać postawione warunki łącznie.
Potencjał ekonomiczno – finansowy:
- posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100 000 złotych.
Potencjał kadrowy:
- Wykonawca musi mieć do dyspozycji osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk jakie zostaną im powierzone, w szczególności określone przepisami ustawy Prawo budowlane. Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na każde stanowisko wymienione w poniższej tabeli nr 1:
TABELA NR 1.
L.p. |
Stanowisko/funkcja |
Wykonawca Liczba osób |
Staż (od kiedy posiada odpowiednie uprawnienia) |
Doświadczenie zawodowe (liczba porównywalnych prac) |
1 |
Inspektor nadzoru robót drogowych |
1 osoba |
3 lata |
1 |
2 |
Inspektor nadzoru robót elektrycznych |
1 osoba |
3 lata |
1 |
3 |
Inspektor nadzoru robót sanitarnych |
1 osoba |
3 lata |
1 |
Doświadczenie:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie trzech ostatnich lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował, co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót, a charakter tych robót podobny był do wymienionego wyżej zamówienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają wyżej opisany warunek.
Oświadczenia i dokumenty, jakie ma dostarczyć wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków określonych wymagań w stosunku do przedmiotu zamówienia
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą spełnić następujące warunki i potwierdzić ich spełnienie wskazanymi dokumentami:
1. Oferta – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
2. Oświadczenie o zgodności z warunkami ogłoszenia – załącznik nr 2 do ogłoszenia
3. Oświadczenie – załącznik nr 3 do ogłoszenia
4. Oświadczenie – załącznik nr 4 do ogłoszenia
5. Potwierdzenie posiadanych uprawnień budowlanych w specjalnościach określonych w tabeli nr niniejszego ogłoszenia - dokumenty /kopia uprawnień budowlanych wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Izby Samorządu zawodowego/ stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
6. Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie - załącznik nr 5 lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz legitymować się aktualną przynależnością do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy, zgodnie z formą reprezentacji oferenta określoną w rejestrze handlowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej firmy oferenta.
Oferta musi zawierać następujące dokumenty:
7. Rozstrzygniecie postępowania i zlecenie realizacji zamówienia.
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego:
Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach, 28-440 Działoszyce, ul. Skalbmierska 5, sala narad, w dniu 24.02.2014 r. o godz. 1200
Działoszyce, dnia 12. 02. 2014 r.
Burmistrz
Miasta i Gminy Działoszyce
/-/ Zdzisław Leks
Pliki do pobrania: