Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY W DZIAŁOSZYCACH

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY W DZIAŁOSZYCACH

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Działoszyce

Ikona statystyk

Wyjaśnienia treści SIWZ

Ikona statystyk

Zakup energii elektrycznej dla Gminy Działoszyce

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia na „Zakup energii elektrycznej” dla Gminy Działoszyce i jej jednostek organizacyjnych.

             

     W odpowiedzi na zapytania oferenta, które wpłynęły drogą elektroniczną w dniu 08.05.2014 r. Zamawiający – Gminy Działoszyce, w trybie art. 38 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907) wyjaśnia, iż:

Pytanie 1

Prosimy o udostępnienie wersji edytowalnych (Word, Excel) załączników do SIWZ.

Odpowiedź 1

Zamawiający informuje, iż załączniki do SIWZ zostaną udostępnione w wersji edytowalnej na stronie Zamawiającego http://www.dzialoszyce.eobip.pl

Pytanie 2

Czy Zamawiający posiada tytuł prawny do obiektów objętych postępowaniem?

Odpowiedź 2

Zamawiający informuje, że dysponuje tytułem prawnym do obiektów ujętych w przeprowadzanym postępowaniu.

Zamawiający wskazuje również, że kwestia własności w tym zakresie nie ma większego znaczenia. Zgodnie z art. 4j ustawy z 9 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t. j.: Dz. U. z 2012 r., Nr 1059 ze zm.), odbiorcy paliw gazowych lub energii mają prawo zakupu tych paliw lub energii od wybranego przez siebie sprzedawcy.

Niezależnie od problematyki prawa własności ponownie podkreślamy, iż zgodnie z art. 18 ust. 1 ust. 3 prawa energetycznego do zadań własnych gminy należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. W związku z powyższym Gmina Działoszyce ponosi i będzie ponosić wskazane koszty, niezależnie od tego, komu będzie przysługiwało prawo własności względem urządzeń elektroenergetycznych oświetlenia ulicznego, linii elektroenergetycznej, linii oświetleniowej czy jakichkolwiek innych urządzeń składających się na ww. linie.

Ponadto, zgodnie z art. 4j prawa energetycznego każdy odbiorca energii elektrycznej jest uprawniony do wyboru dowolnego sprzedawcy tej energii. W konsekwencji Gmina Działoszyce jest uprawniona do ogłoszenia przetargu na zakup energii elektrycznej.

Dodatkowo, przepis art. 4j prawa energetycznego nie uzależnia bowiem prawa do wyboru sprzedawcy energii od posiadania tytułu własności do urządzeń.

Pytanie 3

Jaki jest okres rozliczeniowy dla poszczególnych grup taryfowych?

Odpowiedź 3

Zamawiający informuje, że okres rozliczeniowy dla poszczególnych grup taryfowych jest zgodny z okresem rozliczeniowym stosowanym przez OSD działającym na danym terenie. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na terenie Gminy Działoszyce jest PGE Dystrybucja S.A.

Pytanie 4

Kto jest obecnym Sprzedawcą?

Odpowiedź 4

Zamawiający informuje, że w przypadku punktów poboru, które przechodzą zmianę sprzedawcy po raz kolejny ( termin wejścia zamówienia dla tych punktów określono na 01.06.2014 r.) obecnym sprzedawcą energii elektrycznej jest Energa Obrót S.A., a umowy zawarte są na czas określony do 31.05.2014 r.

W postępowaniu ujęte zostały również punkty poboru, które przechodzą zmianę sprzedawcy po raz pierwszy ( termin wejścia zamówienia dla tych punktów określono na 01.09.2014 r.), obecnie obowiązującymi umowami są umowy kompleksowe zawarte na czas nieokreślony, a usługę kompleksową świadczy PGE Obrót S.A.

Pytanie 5

Jakie umowy posiadają Państwo obecnie? Czy są to umowy kompleksowe, czy rozdzielone umowy sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej i jakich obiektów dotyczą?

Odpowiedź 5

Zamawiający informuje, że w przypadku większości punktów poboru posiada rozdzielone umowy sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej. Termin wejścia zamówienia dla tych punktów określono na 01.06.2014 r. i zaznaczono, że jest to kolejna zmiana sprzedawcy ( informacje zawarte zostały  w Załączniku nr 1 do SIWZ).

W postępowaniu uwzględniono również punkty, które mają obecnie zawarte umowy kompleksowe. Termin wejścia zamówienia dla tych punktów określono na 01.09.2014 r. i zaznaczono, że jest to pierwsza zmiana sprzedawcy ( informacje zawarte zostały w Załączniku nr 1 do SIWZ).

Pytanie 6

Jaki jest termin wypowiedzenia obecnie obowiązujących umów?

Odpowiedź 6

W przypadku punktów, dla których jest to kolejna zmiana sprzedawcy umowy zawarte są na czas określony, tj. do 31.05.2014 r. Punkty poboru, dla których zmiana sprzedawcy ma miejsce po raz pierwszy obowiązującymi umowami są umowy kompleksowe zawarte na czas nieokreślony, a okres ich wypowiedzenia to 3 miesiące.

Pytanie 7

Czy jest możliwe podpisanie umów drogą korespondencyjną?

Odpowiedź 7

Zamawiający informuje, że dopuszcza podpisanie umów drogą korespondencyjną.

Pytanie 8

Czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:

- nazwa i adres firmy;

- opis punktu poboru;

- adres punktu poboru (miejscowość, ulica. numer lokalu, kod, gmina);

- grupa taryfowa (obecna i nowa);

- moc umowna;

- planowane roczne zużycie energii;

- numer licznika;

- Operator Systemu Dystrybucyjnego;

- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

- numer aktualnie obowiązującej umowy;

- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej urnowy;

- numer ewidencyjny;

- numer PPE.    

W razie nieudostępnienia powyższych informacji po wyłonieniu Wykonawcy, skutkować będzie negatywnym przeprowadzeniem procedury zmiany sprzedawcy.

 

Odpowiedź 8

Zamawiający informuje, że przekaże Wykonawcy dane niezbędne do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy w wersji Excel, tj.

 - nazwa i adres firmy

 - opis punktu poboru

 - adres punktu poboru ( miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina)

 - grupa taryfowa ( obecna i nowa)

 - moc umowna

 - planowane roczne zużycie energii

 - numer licznika

 - nazwa OSD

 - nazwa dotychczasowego sprzedawcy

 - okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy

 - numer ewidencyjny PPE

Pytanie 9

Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy pełnomocnictwo oraz niezbędne dokumenty (KRS, NIP, REGON) do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy?

Odpowiedź 9

Zamawiający informuje, że przekaże Wykonawcy pełnomocnictwo oraz niezbędne dokumenty, tj. dokumenty nadania numerów NIP i REGON oraz dokumenty powołujące osoby kierujące jednostkami na stanowisko.

Pytanie 10

Wnioskujemy o zmianę w Par. 1 ust. 1 Załącznika nr 4 do SIWZ dziennika ustaw kodeksu cywilnego na Dz. U. z 2014r. poz 121.

Odpowiedź 10

Zamawiający informuję, że w Umowie sprzedaży energii elektrycznej zostanie uwzględniona poprawna  podstawa prawna, tj. Dz.U. z 2014 r. poz. 121.          

Pytanie 11

W związku z tym, że Wykonawca wystawia faktury w oparciu o dane pomiarowe otrzymywane
od OSD i nie ma żadnego wpływu na to, w jakim terminie je otrzyma, wnioskujemy dodanie do Par. 6 ust. 9 Załącznika nr 4 do SIWZ treści mówiącej o tym, że o Wykonawca wystawi faktury w terminie do 14 dni od daty otrzymania danych pomiarowych od OSD.

Odpowiedź 11

Zamawiający informuje, iż za termin umowny uznaje się dzień zakończenia okresu rozliczeniowego wskazanego przez OSD. Od tego momentu, Wykonawca ma 30 dni na wystawienie faktury Zamawiającemu. Po przekroczeniu tego terminu Zamawiający ma prawo do naliczenia Wykonawcy kar umownych z tytułu nieterminowego wystawiania faktur za energię elektryczną. Pełnomocnik Zamawiającego pragnie dodać, że OSD ma obowiązek przekazywania danych pomiarowo-rozliczeniowych nowemu sprzedawcy energii elektrycznej, a dokumentem który reguluje te obowiązki jest Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, na którą Wykonawca może się powołać w razie nieprzestrzegania instrukcji przez OSD. W związku z powyższym zapisy § 6 ust. 9  pozostają bez zmian.

Pytanie 13

Ad. Par. 6 ust. 9 Załącznika nr 4 do SIWZ: automatyczne potrącenie kar umownych powoduje, że Wykonawca nie ma możliwości podjęcia jakichkolwiek działań zmierzających do ich nienaliczenia. W związku z tym wnioskujemy o zmianę zapisu uwzględniającego naliczanie kar płatnych w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę noty obciążeniowej.

Odpowiedź 13

Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na zmianę zapisu Par. 6 ust. 9 Załącznika nr 4 do SIWZ. Ponadto podkreśla, że Wykonawca na podstawie umowy jest zobowiązany wystawiać faktury na podstawie danych pomiarowo – rozliczeniowych otrzymywanych od OSD. W momencie, gdy Wykonawca nie będzie przestrzegał warunków umowy, Zamawiający ma prawo, zgodnie z umową potrącić wartość kary umownej, o czym poinformuje Wykonawcę składając dodatkowe oświadczenie.

Pytanie 14

Wnioskujemy o dostosowanie treści Par. 6 ust. 9 Załącznika nr 4 do SIWZ do zmienionych przepisów prawa energetycznego, zmieniając jego brzmienie na: "Wykonawcy przysługuje prawo złożenia do OSD wniosku o wstrzymanie dostarczania energii w przypadku, gdy Zamawiający zwleka z zapłatą za pobraną energię, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności.

Odpowiedź 14

Zamawiający zauważa, że Wykonawca wnioskuje o zmianę § 8 ust 1 Projektu Umowy i informuje jednocześnie, że zapis § 8 ust 1 Projektu Umowy pozostaje bez zmian.

Pytanie 15

Pragniemy zwrócić uwagę, iż zdarzyć się może sytuacja, w której odczyty z OSD nie będą przesyłane do Wykonawcy w terminie, na co Wykonawca nie ma wpływu. Czy w związku z tym Zamawiający wyrazi zgodę na wystawienie przez Wykonawcę faktur na podstawie wartości szacunkowej?

Odpowiedź 15

Zamawiający informuje, że zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego odczytu układów pomiarowo-rozliczeniowych są dokonywane przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, który ma obowiązek przekazać je Sprzedawcy. W związku z Powyższym Sprzedawca wystawia fakturę na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych od OSD. Zamawiający nie wyraża zgodny na wystawianie faktur szacunkowych.

Pytanie 16

Wnioskujemy dodanie do Par. 10 ust. 3 i ust. 4 lit b) Załącznika nr 4 do SIWZ informacji o terminie wyznaczonym przez Zamawiającego na usunięcie nieprawidłowości i wypowiedzeniu/rozwiązaniu umowy dopiero po bezskutecznym upływie tego terminu.

Odpowiedź 16

Zamawiający informuje, że zapisy Par. 10 ust. 3 i ust. 4 lit b) Załącznika nr 4 do SIWZ pozostają bez zmian.

Pytanie 17

W korelacji z Pytaniem 13 wnioskujemy o wykreślenie z Par 11 ust. 10 Załącznika nr 4 do SIWZ treści o brzmieniu: „o ile nie zostają potrącone”.

Odpowiedź 17

Zamawiający zauważa, że Wykonawca wnioskuje o wykreślenie ust. 11 par. 11 i informuje jednocześnie, że zapis Par 11 ust. 11 Załącznika nr 4 do SIWZ pozostaje bez zmian.

Pliki do pobrania:

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Marcin Leszczyński (marcin)
Data wytworzenia:
2014-05-12
Data publikacji:
2014-05-12
Data ostatniej zmiany:
2014-05-13

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-30 08:13:33, zmian dokonał(a): Grzegorz Podsiadło

WCAG 2.0 (Level AA)