Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na:
„Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu miasta i gminy Działoszyce"
Numer ogłoszenia: 253871 - 2014; data zamieszczenia: 08.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Działoszyce , ul. Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3526010, faks 41 3526900.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.dzialoszyce.eobip.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy Działoszyce.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu miasta i gminy Działoszyce". Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do odbioru u źródła i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. Szacunkową łączną ilość odpadów przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania z terenu miasta i gminy Działoszyce przez Wykonawcę przedstawia załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. Szacunkową liczbę gospodarstw wraz z liczbą osób zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne przedstawia załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
· Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
· Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówienia uzupełniającego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.30.00-6, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2015 r. Zakończenie: 31.12.2015 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w : - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4. Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· Na potwierdzenie spełnienia warunku: - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; - Wykonawca winien posiadać aktualne zezwolenie na transport odpadów lub odpowiedni wpis do rejestru zgodnie z art. 233 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Działoszyce
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Posiadanie wiedzy i doświadczenia w wykonywaniu podobnych usług potwierdzone, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje usługi odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, w tym co najmniej 1 zamówienie o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto
polegające na odbieraniu odpadów komunalnych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia.
· Dowodami są: - poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. -Zgodnie z § 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r., w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, dowodami są: poświadczenia albo oświadczenia Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń. - Zgodnie z § 9 ust. 2 w/w Rozporządzenia, Wykonawca w miejsce poświadczeń, o których mowa powyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· Na potwierdzenie spełnienia warunku: - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp; - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania zawierający co najmniej. -dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; -dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; -jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· Na potwierdzenie spełnienia warunku: Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· Na potwierdzenie spełnienia tego warunku : oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający uzna dysponowanie przez Wykonawcę środkami pieniężnymi lub posiadanie zdolności kredytowej w kwocie min. 200 000 zł Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z podmiotem zamówienia na wartość co najmniej 200 000 zł.
· Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
· zezwolenie na transport odpadów lub odpowiedni wpis do rejestru zgodnie z art. 233 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21)
· zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska,
· zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Działoszyce
Wymagana forma dokumentów - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem w sposób, o którym mowa w rozdz. X SIWZ.
● wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonywanych w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert usług lub usługi odbioru odpadów komunalnych o łącznej masie minimum 200 Mg w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie- załącznik nr 4 do SIWZ.
Wymagana forma dokumentów:
- wykaz usług - oryginał;
- dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem w sposób, o którym mowa w rozdz. X SIWZ
● wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do SIWZ,
Wymagana forma dokumentu - oryginał
● informacje banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł.
● opłacona polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (dla przedmiotowego kontraktu), wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł.
Wymagana forma dokumentu - oryginał
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
· aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo składania ofert.
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo składania ofert
· aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo składania ofert
· aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
· lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV. 2.1. Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1- Cena - 90 % ( 90 pkt. maksymalnie )
2.Punkty przyznawane według kryterium ,, dodatkowe usługi” – 10 % ( 10 pkt. )
Dodatkowe usługi – dodatkowe punkty zostaną przyznane Wykonawcy, który zadeklaruje:
- przeprowadzenie w placówkach oświatowych oraz miejscach wskazanych przez Zamawiającego szkoleń o tematyce promującej selektywną zbiórkę odpadów. Szkolenia powinny zostać przeprowadzone w ciągu 3 miesięcy od podpisania umowy. Czas trwania jednego szkolenia minimum 30 minut.
Maksymalna liczba punktów za usługi dodatkowe -10 % (10 pkt. ) - 10 szkoleń.
Jedno szkolenie to jeden punkt, każde kolejne szkolenie to jeden dodatkowy punkt.
Punkty uzyskane łącznie w kryterium cena i dodatkowe usługi stanowić będą ocenę danej oferty.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Istotne dla stron postanowienia określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ. Złożenie oferty jest równoznaczne z zaakceptowaniem załączonego wzoru umowy. 2.Zamawiający przewiduje zmiany w warunkach zawartej umowy na zasadach określonych w §13- zmiany umowy ( załącznik nr 6 - wzór umowy).
IV.4 INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.1 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ryczałtowej ceny oferowanej brutto najpóźniej w dniu jej podpisania.
Zabezpieczenie może być wnoszone w jednym lub kilku niżej wymienionych rodzajach:
1) pieniądz,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancje bankowe,
4) gwarancje ubezpieczeniowe,
5) poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm. ),
Jeżeli zabezpieczenie jest wnoszone w pieniądzu należy je wpłacić przelewem na konto zamawiającego w Krakowskim Banku Spółdzielczym Oddział w Działoszycach Nr 25 8591 0007 0130 0000 0013 0002 z dopiskiem „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu miasta i gminy Działoszyce"– zabezpieczenie wykonania umowy” przedstawiając zamawiającemu potwierdzenie przelewu najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
Jeżeli zabezpieczenie jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów o których mowa wyżej należy złożyć w kasie Urzędu najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
IV.4.2 Adres strony internetowej, na której
jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dzialoszyce.eobip.pl
Specyfikację istotnych
warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i
Gminy Działoszyce, ul. Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce
IV.4.3 Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Działoszyce, ul. Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce – Sekretariat. Termin otwarcia ofert 16.12.2014 godzina 10:30 – sala narad Urzędu Miasta i Gminy Działoszyce
IV.4.4 Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Działoszyce, 8.12.2014 r.
Burmistrz
Miasta i Gminy Działoszyce
/-/ Zdzisław Leks
Pliki do pobrania: