Polska-Działoszyce: Instalacje słoneczne
2019/S 160-394008
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Legal Basis:
Dyrektywa 2014/24/UE
I.1) Nazwa i adresy
Gmina Działoszyce ul. Skalbmierska 5
Działoszyce
28-440
Polska
Osoba do kontaktów: Alojzy Jakóbik
Tel.: +48 606206214
E-mail: przetargi@kancelariajiz.pl
Faks: +48 413526900
Kod NUTS: PL721
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.dzialoszyce.eobip.pl
I.2) Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://www.dzialoszyce.eobip.pl/bip_dzialoszyce/index.jsp?
place=Menu02&news_cat_id=664&layout=1&page=0
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5) Główny przedmiot działalności Ogólne usługi publiczne
II.1) Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1) Nazwa:
Instalacja systemów odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Działoszyce i Michałów
Numer referencyjny: GKRiOŚ.OZE.1.19
II.1.2) Główny kod CPV
09332000
II.1.3) Rodzaj zamówienia
Dostawy
II.1.4) Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji OZE w ramach Projektu „Instalacja systemów odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Działoszyce i Michałów” w ramach Działania 3.1 Wytwarzanie i dystrybucja energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
Przedmiot zamówienia składa się z 2 części.
Część 1 - instalacje fotowoltaiczne
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 101 mikroinstalacji fotowoltaicznych montowanych na budynkach lub przy budynkach na terenie gmin Działoszyce oraz Michałów,
Część 2 - kolektory słoneczne
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 164 instalacji solarnych (kolektorów słonecznych) montowanych na budynkach lub przy budynkach na terenie gmin Działoszyce oraz Michałów.
II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2) Opis
II.2.1) Nazwa:
II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
45100000
45330000
09331100
45311200
45311000
09300000
09330000
09331200
45261215
71320000
71220000
45331110
44621200
44621100
45331100
42511110
42511200
42511100
II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL72
II.2.4) Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji OZE w ramach Projektu „Instalacja systemów odnawialnych źródeł energii na terenie gminy Działoszyce i Michałów” w ramach Działania 3.1 Wytwarzanie i dystrybucja energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
Przedmiot zamówienia składa się z 2 części.
Część 1 - instalacje fotowoltaiczne
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 101 mikroinstalacji fotowoltaicznych montowanych na budynkach lub przy budynkach na terenie Gmin Działoszyce oraz Michałów.
Do zadań wykonawcy należy:
— Przygotowanie dokumentacji wykonawczej zgodnie z wymogami określonymi w OPZ stanowiącym Załączniku 7 do SIWZ
— Dostawa i montaż nowych urządzeń zgodnie z wymogami określonymi w OPZ stanowiącym Załączniku 7 do SIWZ
— Pierwsze uruchomienie instalacji oraz wykonanie wniosku zgłoszeniowego do OSD zgodnie z wymogami określonymi w OPZ stanowiącym Załączniku 7 do SIWZ
Część 2 - kolektory słoneczne
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 164 instalacji solarnych (kolektorów słonecznych) montowanych na budynkach lub przy budynkach na terenie gmin Działoszyce oraz Michałów. Zakres prac obejmuje zakup kolektorów słonecznych wraz z koniecznym wyposażeniem wynikającym z montażu.
Do zadań wykonawcy należy:
— Przygotowanie dokumentacji wykonawczej zgodnie z wymogami określonymi w OPZ stanowiącym Załączniku 7 do SIWZ
— Dostawa i montaż nowych urządzeń zgodnie z wymogami określonymi w OPZ stanowiącym Załączniku 7 do SIWZ
— Pierwsze uruchomienie instalacji
2. W ramach dostawy i montażu instalacji OZE w ramach każdej części zadania do wykonawcy należy: — Przygotowanie dokumentacji wykonawczej oraz prac montażowych zgodnie z wymogami zawartymi w OPZ stanowiącym załącznik 7 do SIWZ w oparciu o fabrycznie nowe urządzenia których parametry są lepsze lub równe parametrom wskazanym w OPZ stanowiącym załącznik 7 do SIWZ.
— Dokonanie wszelkich uzgodnień i konsultacji wymaganych w OPZ stanowiącym załącznik 7 do SIWZ oraz wynikających z przepisów prawa.
— Wywiązywanie się z obowiązków gwarancyjnych wynikających z OPZ stanowiącym załącznik 7 do SIWZ oraz złożonej oferty
— Oświadczenie właściciela budynku lub jego umocowanego przedstawiciela o uporządkowaniu placu budowy i przywróceniu go do stanu poprzedniego
— Przekazanie przedmiotu Umowy do użytku Zamawiającemu — Wykonanie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 7 do SIWZ.
II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Wydłużony okres udzielonej gwarancji jakości / Waga: 40 Cena - Waga: 60
II.2.6) Szacunkowa wartość
II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 15/12/2019
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12) Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak Numer identyfikacyjny projektu:
Realizacja Projektu Instalacja systemów odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Działoszyce i Michałów. w ramach Działania 3.1. Wytwarzanie i dystrybucja energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
II.2.14) Informacje dodatkowe
III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków:
Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt 9.3. – Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań.
III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Na potwierdzenie należy złożyć:
a) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego – na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 PLN.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Wadium w wysokości 70 000,00 PLN (siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100 groszy) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: a) wykonanych dostaw zawarty w JEDZ
Wykaz dostaw wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 5 lat z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał: — 1 dostawę związaną z montażem instalacji fotowoltaicznych i/lub kolektorów słonecznych o wartości minimum 3 000 000,00 PLN brutto. lub
— 1 robotę budowlaną zrealizowaną w systemie zaprojektuj i wybuduj, w ramach której wykonano roboty związane budową lub przebudową instalacji fotowoltaicznych i/lub kolektorów słonecznych o wartości minimum 3 000 000,00 PLN brutto.
lub
— łącznie:
Oraz
Wartość robót i dokumentacji (lit. a. i b.) łącznie wyniosła minimum 3 000 000,00 PLN brutto.
Uwaga:
Zamawiający również uzna warunek za spełniony jeżeli w ramach w/w dostaw lub robót budowlanych w systemie zaprojektuj i wybuduj lub łącznie robót budowalnych z usługami projektowymi wykonawca wykaże się dostawą wraz z montażem lub zaprojektowaniem i wykonaniem instalacji na minimum 3 000 000,00 PLN brutto jeżeli w ramach jednej umowy wykonał łącznie instalacje fotowoltaiczne oraz kolektory słoneczne.
Na wezwanie, do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy dostawy lub roboty te zostały wykonane w sposób należyty.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
b) wykazu osób zawarty w JEDZ, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego. Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami: — Projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
— Projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
— Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającym doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej 1 inwestycji związanej z budową, przebudową instalacji fotowoltaicznych i/lub kolektorów słonecznych (w JEDZ należy wskazać nazwę Zamawiającego, datę zakończenia inwestycji, nazwę zadania). — Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającym doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej 1 inwestycji związanej z budową, przebudową instalacji fotowoltaicznych i/lub kolektorów słonecznych (w JEDZ należy wskazać nazwę Zamawiającego, datę zakończenia inwestycji, nazwę zadania).
Do wykazu osób w stosunku do kierownika budowy należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowana osoba posiada wymagane uprawnienia i przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.
Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 r. poz. 65) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.
III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2) Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2) Warunki realizacji umowy:
Zgodnie z zapisami określonymi w SIWZ
III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia
IV.1) Opis
IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4) Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6) Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2) Informacje administracyjne
IV.2.1) Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 24/09/2019
Czas lokalny: 10:00
IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału: Polski
IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 24/09/2019 Czas lokalny: 10:15 Miejsce:
Gmina Działoszyce, Działoszyce, woj. świętokrzyskie, ul. Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce, POLSKA.
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3) Informacje dodatkowe:
Uwaga: Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej na zasadach opisanych w SIWZ. Złożenie oferty w formie pisemnej z powoduje jej odrzucenie.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
Postępowanie prowadzone jest w oparciu o zapisy art. 24aa ust. 1 ustawy Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania w przypadku nie przyznania dofinansowania.
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca złoży oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (JEDZ) oraz przedłoży na wezwanie Zamawiającego następujące dokumenty i oświadczenia:
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 1, składa odpowiednio, że:
3. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej, na której udostępniono SIWZ, informacji o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Uwaga: Dołączenie druku do oferty nie zwalnia od złożenia oświadczenia w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o ofertach złożonych w postępowaniu
VI.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
26.1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
26.2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
26.3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
26.4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
26.5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie ustawy albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
26.6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
26.7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 26.5 i 26.6. SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
26.8. Jeżeli zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
19/08/2019
Pliki do pobrania: